Årsmöte 2014 m m

19 januari, 2014

Härmed kallas till årsmöte i Familjerättssocionomernas riksförening torsdag den 20 mars kl 11.00 på Clarion Post Hotel, Drottningtorget i Göteborg. Årsmötet behandlar sedvanliga punkter med bl a årsberättelse, ansvarsfrihet för styrelse och val av styrelseldamöter för kommande verksamhetsår m m. Motioner till årsmötet skall enligt stadgarna vara styrelsen tillhanda senast 6 veckor före årsmötet.

Efter årsmötet utdelas familjerättspriset. Det finns fortfarande tid att nominera kandidater till priset. Nomineringar mottas fram till den 30 januari.

Det finns fortfarande många platser kvar till Familjerättsdagarna 2014, välkommen med anmälan.

Vi minner även om att det är dags att förnya medlemsskapet i föreningen och betala medlemsavgiften a 250 kr för 2014 till vårt plusgirokonto nr 6045289-3. Vår årganisations nr äör 855100 - 7332.

För styrelsen

Jan Nyberg

ordförande

Bli medlem

Kriterierna för medlemskapet är att du måste vara yrkesverksam inom det familjerättsliga området i offentlig regi, är socionom eller har jämförlig utbildning och erlägger medlemsavgift. Medlemsavgiften gäller per kalenderår.

Bli medlem »

Nyheter & aktuellt

Påminnelse

17 August, 2019

Hittills har vi fått in få anmälda till grunddkursen i faderskapsutredningar som hålls i Uppsala 2-4 oktober 2019. Kursledare är Irena Nakevska. Kursen ger grundläggande färdigheter i att utreda och fastställa faderskap och föräldraskap. I tillägg ges en viss fördjupning i komplicerade utredningar. Om du vill anmäla dig går du till den ursprungliga artikeln och där kan man klicka på en länk för att komma till anmälningsformuläret.

Grundkurs i adoption i Stockholm

7 August, 2019

FSR arrangerar grundkurs i adoption i Stockholm den 24-25 oktober. Kursledare är Susanne Landqvist och Anna-Carin Fagersand. Mer information och anmälan hittar du här.

Grundkurs i vårdnadsutredningar i Örebro

22 June, 2019

FSR arrangerar grundkurs i vårdnadsutredningar i Örebro 4-6 december 2019. Kursledare är Eva-Lotta Nyström och Anna-Lena Liif. Mer information och anmälan hittar du här.

Ersta kurs i VBU med start hösten 2019

17 June, 2019

Ersta Sköndal Bräcke högskola har trots i nuläget få anmälda beslutat att arrangera en utbildning i VBU med start i september 2019 och som pågår två …

Grundkurs i samarbetssamtal

31 May, 2019

FSR arrangerar ny grundkurs i samarbetssamtal i oktober 2019, kursledare är Bernt Wahlsten och kursen hålls i Örebro. För vidare information se här.

Nyhetsarkiv »